Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

İş Dünyası

2023 Yıl Sonu İçin Şirketlerin Stratejik Vizyonu: Yenilikçi Yaklaşımlar ve Değişim Dinamikleri
Zor olan değişmek değil, işler iyiyken değişebilme cesaretini göstermektir.
  • 11 Aralık 2023 14:44
  • Ercüment Büyükşener
2023 Yıl Sonu İçin Şirketlerin Stratejik Vizyonu: Yenilikçi Yaklaşımlar ve Değişim Dinamikleri

Bu yıl, rekabet, tehdit ve fırsatların hızla değiştiği bir yıl oldu. Bu süreçte şirketler, sadece pazarın değil, aynı zamanda tüketici davranışlarının ve beklentilerinin de değişimine ayak uydurmak zorunda kaldı. Bu dinamik ortamda, sadece ürün ve hizmetlerimizi anlatmak yerine, müşterilerimizin geri bildirimlerini dinlemek ve bu bilgileri stratejik kararlara dönüştürmek önem kazandı. Gerçek zamanlı dinleme ve analiz, şirketlerin hızla değişen pazar koşullarına uyum sağlamalarını sağlayan temel unsurlardan biri haline geldi.


Bu süreçte ayrıca, karmaşadan uzak durmak ve sadeleşmek esas oldu. Tüketicilerin zaten karmaşık bir iletişim dünyasında yaşadığı bir dönemde, basit ve net mesajlarla onlara ulaşmak daha da önemli hale geldi. Aynı zamanda, markaların sürekli kendilerini savunmak yerine, markalarını koşulsuz destekleyecek ve yayacak tüketicilere ihtiyacı olduğu da anlaşıldı. Bu, markanın değerlerini benimseyen ve bu değerleri başkalarına aktarabilen tutkulu destekçilerin oluşturulmasını gerektiriyor. Çünkü artık milyonlarca liralık reklamlar, tüketicilerde tek başına büyük bir etki yaratmıyor.


Bir diğer önemli nokta ise büyük veriye değil, verilerin içindeki küçük ve anlamlı içgörülere odaklanmak oldu. Büyük veri setleri içinde gerçek değer, bu verilerin derinliklerinde gizli olan, belki de ilk bakışta görünmeyen küçük içgörülerde yatıyor. Müşteriler anlaşılmak ve hikaye anlatan değil, kendi hikayesine ortak olacak markalar arıyor.


Şirketlerin sadece mevcut yapıları değiştirmekle kalmayıp, yeniden inşa etmeleri ve tasarlamaları gereken bir döneme de giriyoruz. Bu, yıkıcı bir değişimi yönetmek anlamına geliyor. Değişim, artık sadece var olanı dönüştürmek değil, aynı zamanda yeni ve yenilikçi yollarla yeniden kurmak demek. Şirketlerin organizasyonları, unvanları ve çalışma modelleri yıllardır kullandığımız modellerden çok farklı bir noktaya doğru evriliyor.


İlham veren bir vizyon da bu dönemin önemli bir parçası. Markaların, sadece ürün ve hizmet sunmanın ötesine geçerek, insanlığa, sektöre ve rakiplerine ilham kaynağı olması gerekiyor. Özellikle sürdürülebilir bir dünyanın parçası olan markalar çok daha fazla itibar görüyor. Bu, şirketlerin geleceğinin ışıltısını yansıtıyor ve onları sadece bir ticari varlık olmaktan çıkarıyor.


Kurum kültürünün sabit ve değişmez olmaktan çıkıp, sürekli gelişim ve zenginleşme içinde olması gerektiği de bu süreçte anlaşıldı. Sabit bir kültür yerine, sürekli gelişen, dönüşen ve zamanın ruhuna uyum sağlayan bir kültüre ihtiyaç olması özellikle insan kaynakları departmanlarının 2024 yılında en çok konuşacağı konu olarak masamızda duruyor.


Son olarak, şirketlerin iletişim bakış açısı sosyal medya ve dijital varlıklarının ötesinde, sosyal bir karaktere sahip olması gerektiği gerçeğini bir zorunluluk haline getiriyor. Bu, diyalog kuran, dinleyen, anlayan ve insani reflekslere sahip markalar anlamına geliyor.


2023 yılının sonunda, şirketlerin bu stratejik düşünceleri içselleştirmeleri ve uygulamaları gerekiyor. Yeni nesil ile uyumlanan bir marka olabilmek için, yeniyi anlamak ve eskinin gücünü kullanarak yeniye doğru yol almak önemli. Unutulmamalıdır ki, zor olan değişmek değil, işler iyiyken değişebilme cesaretini göstermektir. Bu radikal değişim başladı, 2024’te de hızla devam edecek…


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 8. Sayısı Yayında!
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 8. Sayısı Yayında!
İşte yeni sayıdan öne çıkanlar...
Gıda Takviyelerinde Sağlık Beyanına Dikkat!
Gıda Takviyelerinde Sağlık Beyanına Dikkat!
Yapılan düzenlemelerle gıda takviyesi sektörü ülkemizde istikrarlı bir şekilde büyüyor
Elektrikli Araç Yolculuğu Değişimi Yönetmek
Elektrikli Araç Yolculuğu Değişimi Yönetmek
Elektrikli araçların ortaya çıkışı ve büyümesiyle iş hayatımız ve kişisel yaşamlarımız her geçen gün önemli değişikliklere sahne oluyor
Yapay Zeka İşimi mi Paramı mı Elimden Alacak?
Yapay Zeka İşimi mi Paramı mı Elimden Alacak?
Ücret ve kazançlar yapay zekanın yaygınlaşmasından olumsuz etkilenebilir
“Baharı Bekleyen Kumrular Gibi”
“Baharı Bekleyen Kumrular Gibi”
Ünlü şarkının sözü, 1978 yılında Coşkun Sabah tarafından yazılmış. Kendisini Türkiye çapında şöhrete kavuşturan bu bestenin adı, bugünün piyasası ile birebir örtüşüyor.
Güneş Enerji Santralleri Hangi Evler İçin Avantajlı?
Güneş Enerji Santralleri Hangi Evler İçin Avantajlı?
Artan enerji maliyetleri ve sürdürülebilirlik kaygıları Çatı GES’lere olan ilgiyi artırıyor. Peki sistem hangi evler için daha uygun?
2024’te Devir Düşüyor
2024’te Devir Düşüyor
2023’te otomotiv satışları sektörün uzun zamandır hayalini kurduğu 1 milyonun üzerinde. Sektörün 2024 beklentileri ise bu yılın yüzde 30-40 altında
Ekonomi ve Jeopolitik - Ateş ile Buzun Dansı
Ekonomi ve Jeopolitik - Ateş ile Buzun Dansı
Küresel ekonomiler, 2000’li yılların başından itibaren globalizasyon, ucuz iş gücü ve ucuz enerji avantajlarından faydalandı.
Yabancılar tahvil piyasasına hızlı döndü
Yabancılar tahvil piyasasına hızlı döndü
Son yıllarda yerel para cinsi tahvil piyasasından tamamen çıkan yabancılar, Kasım ayı itibariyle güçlü bir dönüş yaptı. Aralık başında gerçekleşen 10 yıllık ihaleyi ise yabancılar domine etti.
2024 Dünyanın Seçim Yılı
2024 Dünyanın Seçim Yılı
2024 yılında dünya nüfusunun yaklaşık yarısı sandık başına gitmeye hazırlanıyor. Ülkeler seçim dönemine hazırlanırken, bunlardan bazılarının hükümet ve politikalar üzerinde önemli etkiler yaratması bekleniyor. Savaşlar, inatçı enflasyon ve yüksek borçlanma maliyetleri salgın sonrası toparlanmayı geciktirirken, yeni yılda dünyayı bekleyen ekonomik riskleri, hangi seçimlerin sonuçlarının önemli bir etkisi olacağını araştırdık.
‘Asgari’de Buluşuyoruz
‘Asgari’de Buluşuyoruz
2024’ün asgari ücreti için toplantılar 11 Aralık’ta başlıyor. Son 50 yıllık süreçte asgari ücretin kişi başına milli gelire oranı yüzde 80’den dalgalı bir seyir izleyerek bugün yüzde 40 seviyesine geriledi. 2005’te asgari ücret ortalama ücretin yüzde 46’sı iken ilerleyen yıllarda yüzde 60 seviyesine ulaştı
Ekonomide Denge Noktası Neresi?
Ekonomide Denge Noktası Neresi?
Merkez Bankası, ekonomik büyümede ödünleşmenin enflasyondaki aşırılığın devre dışı kalmasından sonra başlayacağını öngörüyor. Peki bu aşırılığı ölçebilecek modellemeler çalışmaya başladı mı? Enflasyonun “köpüğünün” büyüme ödünleşmesine gerek olmadan inebileceği seviye neresi?
BIST’in Gözü Normalleşmeyle Gelecek Yabancılarda
BIST’in Gözü Normalleşmeyle Gelecek Yabancılarda
Borsa 3 yıllık rallinin ardından 2024’e değişen dengelerle girmenin belirsizliğini yaşıyor. Yükselen faizlerle birlikte yerli yatırımcı için mevduat, tahvil gibi alternatifler yeniden gündeme geldi. Analistlerin beklentisi ise yerliden doğabilecek açığı yabancı yatırımcının dolduracağı yönünde.
Kira Fiyatları Üç Yıl Sonunda Geriledi
Kira Fiyatları Üç Yıl Sonunda Geriledi
Kiralardaki hızlı artışa karşı çıkarılan Airbnb yasası amacına ulaştı. Günlük kiralıktaki evler normal kiralık piyasasına dönmeye başladı. Kiralık ev sayısı artınca İstanbul’da kiralar düşmeye başladı.