Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

İş Dünyası

2024 Marka Stratejileri
Bu yıl, basitlik, hakkaniyet, şeffaflık ve kolaylık yılı
  • 5 Ocak 2024 15:05
  • Akan Abdula
2024 Marka Stratejileri

2024 ekonomisini konuşan ve hazırlanan markalara, öncelikle önerim seçim mimarilerine bakmalarıdır.


Seçim mimarisi tüketici zihninde satın almaya giden yolun kendisidir.


Tüketicilerin özellikle beyaz yaka profesyonellerinin yüzde 69’unun alım gücünün bu denli düştüğü dönemde, zihinleri de hayli karmaşık ve yorgun olacaktır.


Yeni mesajlar, karmaşık kampanyalar duymak istemeyecekleri yıl olacak. 2024, ürünleri çok konuşacağımız veya inovasyon çok yapacağımız bir yıl olmamalıdır.


2024 yılında basit seçim mimarilerine ihtiyaç var. Kurumların daha güçlü ve bilinen ürünleriyle var olduğu, basit seçim mimarilerle tüketicinin önüne çıktığı, hemen kazanmaya odaklandığı, doğru ürün gruplaması yapması gereken bir döneme girdik.


2024 basitlik yılı. Hakkaniyet yılı. Şeffaflık yılı. Kolaylık yılı.


Bu dönemde markaların kendi kategorilerinde tamamlayıcı ürünler sunmaya yönelik adımlar atması gerektiği bir döneme de girmiş olduk. Tamamlayıcı ürünlerle birlikte alınan ana ürün, tüketiciye satış anında fiyat avantajı sunabilmeli.


Bu, özellikle kanal gücü olan perakende markaları için geçerli. Taşıyıcı ürünümün tamamlayıcı ürünleri hangileri olur ve ben bunları nasıl portföyüme eklerim sorusu en önemli sorulardan biri olacak. Tüketici bu dönemde karar verirken hata yapmaktan çok çekinecek çünkü her bir hatanın bedeli kendisi için çok yüksek olacak.


Hata önleme teknolojilerinin çok önem kazanacağı bir döneme giriyoruz. Kurumlara önerim kendi kategorilerinde tüketicinin karar verme aşamasında yaptığı en sık yanlışları listelemeleri ve bunlara yönelik hata önleme teknolojilerine yatırım yapmalarıdır. 2024, imaj iletişimlerinin çok yapılacağı veya yeni ürün lansmanlarının artacağı bir yıl değil.


Hatta markalardan çok kanallara yatırım yapılması gereken bir yıl. Yatırım yapılması gereken alan markadan çok satış kanallarıdır. 2024’te ürün önerilerimizi de güncellemekten çekinmemeliyiz. 2024’ün başarılı geçecek iş modellerinin 2023’ün başarı getiren iş modelleriyle aynı olduğunu görüyoruz: Abonelikler. Ücretsiz teklifler üzerinden denetmeler.


Pazar yerlerine daha çok yatırımlar. Paylaşım ve dayanışma sistemlerini yükselişi; Martı, Tiktak gibi. Daha premium deneyimler. Deneyim kurgulamak kolay iş değil. Karşımızdakinin katılım paterni ve içselleştirme skalasında farklı senaryolar öne çıkabiliyor.


Ayrıca markaların tarzı da deneyimi şekillendiriyor. Deneyime yatırım kesilmemeli. Markanın tamamlayıcı ürünlerle ekosistemler kurmaları. Bu yukarıda yazdıklarım, 2024 için tek ve lineer bir senaryonun olmadığını gösteriyor maalesef. 2024’e dair farklı yaklaşımlarla farklı senaryolar üretmek, bunları proaktif olarak tahminlemek ve gelişmelere göre pivot etmek zorunda kalacağız.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
İhracatta 2024 Görünümü Nasıl Olacak?
İhracatta 2024 Görünümü Nasıl Olacak?
Ekonomisini üretim ve ihracatla büyütmeye odaklanan Türkiye, 2023’ü OVP hedefine paralel 255,8 milyar dolar ihracat ile tamamladı. Aynı dönemde ithalat 361,8 milyar dolar olurken, dış ticaret açığı gerilemeye rağmen 100 milyar doların üzerinde kalmaya devam ediyor.
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 12. Sayısı Yayında!
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 12. Sayısı Yayında!
İşte yeni sayıdan öne çıkanlar...
Otomotiv Şirketlerinin Geleceği: Değişen Tüketici Taleplerine Yenilikçi Yanıtlar
Otomotiv Şirketlerinin Geleceği: Değişen Tüketici Taleplerine Yenilikçi Yanıtlar
Elektrikli araçların yükselişi, sadece ulaşım alışkanlıklarımızı değil, aynı zamanda otomotiv şirketlerinin iş modellerini de köklü bir şekilde dönüştürüyor
Enflasyon Muhasebesi Temettüleri Nasıl Etkileyecek?
Enflasyon Muhasebesi Temettüleri Nasıl Etkileyecek?
Borsada 2024’e girdiğimiz bu günlerde yatırımcıların en fazla merak ettiği konulardan birisi şirketlerin 2023 yılı kârlarından ne kadarını temettü olarak dağıtacağı. Bununla bağlantılı olarak merak edilen bir diğer konu da bu yıl uygulanacak enflasyon muhasebesinin şirketlerin temettü kararlarını etkileyip etkilemeyeceği.
Halka Arzın Yeni Dev Kriterleri ve Enflasyon Muhasebesi
Halka Arzın Yeni Dev Kriterleri ve Enflasyon Muhasebesi
Firma değerlerini gösteren özkaynakların enflasyon karşısında ne ölçüde korunduğunu belirlemek amacıyla yasalaşan enflasyon muhasebesi değerlendirilmeleri daha anlamlı kılacak.
Tüketicinin zor yılı
Tüketicinin zor yılı
Ekonomi yönetiminin enflasyonla mücadele reçetesinin başında, iç talebin kısılması var. Önceki iki yılda uygulanan politika nedeniyle inanılmaz bir hızla yükselen “mala hücum”, hız kesmek zorunda. Otomotiv ve konutta bunun izleri net olarak görünüyor. Lükse ya da ihtiyaç dışı tüketime yöneldiği düşünülen bireysel krediler yavaşlarken, bankalar kredili mevduat hesaplarında kısıtlamalara gidiyor. Ücret artışlarının yarattığı birkaç aylık geçici refah dışında, tüketicilerin son dönemin en sert yılına hazırlanması şart gibi görünüyor.
İşte Hayatımızın Matematiğini 2024’te Değiştiren Yeni Rakamlar
İşte Hayatımızın Matematiğini 2024’te Değiştiren Yeni Rakamlar
Yeni yılla birlikte vergilerden ücretlere hayatımızı etkileyen tüm rakamlar yukarı yönlü revize edildi.
Asgari Ücret Azami Rekabet
Asgari Ücret Azami Rekabet
Kar marjı dar, emek payı yüksek birçok sektör, uluslararası rekabet avantajını kaybetme riski ile karşı karşıya. Farklı sektörlerin temsilcileriyle kendi sektörlerindeki rekabet durumunu; zorlukların aşılması için planlarının neler olduğunu konuştuk.
Havada Eriyen Zam…
Havada Eriyen Zam…
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Miktarsal Sıkılaşmaya Likidite Baskısı
Miktarsal Sıkılaşmaya Likidite Baskısı
Bankalardaki TL likidite fazlası, TCMB’nin zorunlu karşılık ve TL depo alım ihalesi adımlarına rağmen artmaya devam ediyor. Bu durum piyasa faizlerini baskılarken, parasal aktarım mekanizmasının etkinliğini sınırlıyor.
40 Yıllık Döngü Sona mı Eriyor?
40 Yıllık Döngü Sona mı Eriyor?
Çin büyümesi 2023 yılına göre daha iyi bir performans gösterebilir ancak bu toparlanma önceki yıllara oranla oldukça sınırlı kalacak.
Ticari Çatışmalar ve Korumacılıkta Yaygınlaşma Korkusu: G-20 Ülkeleri Tedricen Korumacılığa Kayıyor
Ticari Çatışmalar ve Korumacılıkta Yaygınlaşma Korkusu: G-20 Ülkeleri Tedricen Korumacılığa Kayıyor
Küresel ticarette korumacı önlemler durgunluk eğilimleri ve büyük risklere rağmen artıyor.
Meditasyon ve Mutluluk Arasındaki Bağ
Meditasyon ve Mutluluk Arasındaki Bağ
Meditasyonun düzenli ve uzun soluklu uygulanması, kişinin hayatında net bir şekilde meditasyondan önce ve sonra farkını ortaya koyuyor
Yüksek Faizler Dünyayı Nasıl Değiştirdi?
Yüksek Faizler Dünyayı Nasıl Değiştirdi?
Ekonomistler ve üst düzey yatırımcılar; parasal sıkılığın tüketiciler, hükümetler, işçiler ve piyasa için ne anlama geldiğini değerlendirdi.
Girişimci Kadınlara Cinsiyet Engeli
Girişimci Kadınlara Cinsiyet Engeli
Girişim ekosisteminde kadınlar tarafından kurulan şirketlerin anlaşma sayısı yavaş da olsa artış gösterirken, yatırım hacmi ise azalıyor. Cinsiyet temelli önyargılar, kadın kurucuların toplam sermaye pastasından aldığı paydaki düşüşte önemli faktörlerden biri...
Yeni Çağda Yeni Adım: Batarya Ekonomisi
Yeni Çağda Yeni Adım: Batarya Ekonomisi
Gelecekte ulaşımda kullanacağımız araçların akıllı, otonom ve elektrikli olacağını artık söylemeye gerek yok. Ancak bu yeni gerçekliğe ulaşmak ve kabul ettirebilmek zaman aldı ve süreç devam ediyor. Çok uzun süredir tüketicilerin “bataryalı elektrikli araçlar geliyor, önemli, menzil sorunları sebebiyle buna inanmıyoruz” dediği bir dönem yaşıyoruz.