Bundan tam bir yıl önce, Bloomberg HT ekibi olarak yeni bir yolculuğa çıktık. Bünyemizde daha önce olmayan bir mecra ile dergiciliğe adım attık.
Amacımız, Türkiye’de karar vericilerin okuduğu, ekonomi ve finans tartışmalarının tümüne katkıda bulunan, sadece tartışılanları aktaran değil, kendisi de tartıştıran bir mecra oluşturmaktı. Tam 52 hafta boyunca sürekli olarak bunun mücadelesini verdik.
Ekip arkadaşlarımız ile birlikte, büyük uğraşlar sonunda hazırladığımız birçok dosya, Türkiye’de bir konu tartışılmaya başlamadan çok öncesinde okurlarımızın dikkatine sunuldu.
İlk sayımızdaki “Borsada Muhasebe Zamanı” kapağımız, enflasyon muhasebesinin olası etkilerine odaklanmıştı. Uygulama henüz açıklanmamıştı, ancak gelmesi halinde neler olacağını biz açıklamadan 2,5 ay önce okurlarımızın dikkatine sunmuştuk.
Bu konu, Borsa İstanbul yatırımcılarının önemli bir kısmı tarafından aylar sonra algılandı.
Uygulamanın nasıl olacağı, hangi şirketleri nasıl etkileyeceği gibi konular çok tartışıldı. 17 Kasım 2023 tarihinde attığımız başlık “Parayı Bulamama Riskine Hazır Mısınız?” idi. Faizin yükseleceğini, kredi piyasasının çok daralacağını, işletme sermayesi bulmanın zorlaşacağını anlatmaya çalışmıştık. O gün yüzde 35 olan faize itirazlar yükselirken, “Birisi size para veriyorsa alın, yarın bulamayabilirsiniz. Ya da onlar vermek istese de veremeyebilirler” demiştik. Bunların hepsi gerçek oldu. Faiz yüzde 50’ye çıktı. Kredi büyümesine yüzde 2’lik aylık sınırlama geldi. O gün “Bu faizle para mı alınır” diyen reel kesim, bugün o faizi mumla arıyor.
24 Kasım 2023 kapağımızda Kur Korumasız Mevduat başlığını atmış, KKM’nin cazibesini yitirmeye başladığından bahsetmiştik. O tarihte 100 milyar doların üzerinde olan KKM büyüklüğü bugün 45 milyar doların altına geldi. 1 Aralık Cuma kapağımız, “TL Küllerinden Yeniden mi Doğuyor” başlığını taşıyordu. Döviz yatırımından TL yatırımına geçişin ana temaya dönüşeceğini aktarmış ve dövizde kalanın kaybedebileceğini vurgulamıştık.
“Herkesin Türkiye’ye yabancı yatırımcı neden gelmiyor?”, “Program çalışıyor mu” diye sorduğu dönemde, 15 Aralık 2023 kapağımız “Carry Trade’in Yeni Gözdesi Türkiye mi?” diyerek henüz yabancı girişi yokken bunun büyük miktarda gelebileceğini vurgulamıştık. Tarih olarak seçim sonrasına işaret etmiştik ki, Türkiye gerçekten de seçimin hemen sonrasında tarihi bir carry trade girişine sahne oldu. 26 Ocak 2024’te “Faizin Zirvesi Enflasyonu Eritir mi” başlığını atarak o gün için yüzde 45’te görülen faiz zirvesinin gerek enflasyon gerekse seçim öncesinde oluşabilecek kur baskısı için yeterli olup olmayacağını tartışmıştık. Nitekim seçimden bir hafta önce gelen son faiz artırımı, tüm gidişatı olumluya çeviren bir hamle olmuştu. Sadece para politikası ve piyasa üzerinden değil, çalışma hayatı, şirketler cephesi, güncel yaşam üzerine de çok konuşulan birçok kapağımız oldu.
Akademisyenlerin yetersiz ücretlerini de, Avrupa’nın kurtuluş manifestosunu da, Irak Kalkınma Yolu’nu da Bloomberg Businessweek Türkiye’de detaylı olarak okudunuz. Bunları anlatırken amacım “Biz demiştik” demek değil (ki aslında gerçekten de demiştik ☺).
Bloomberg HT’nin, Türk basınında hemen hiçbir mecrada bulunamayacak uzmanlıkta bir ekibi ve üretim kapasitesi var. Bizler “dikey geçişkenliğe” inanıyor, doğru içeriğin her mecraya uyumlu halde sunumuna odaklanıyoruz. Yayın frekansı haftalık ya da aylık olan diğer mecralardan ayrıştığımız en önemli özellik bu; çünkü aynı ekiple sürekli sıcak içerik üretebiliyoruz. Yayınlanıp işi biten değil, yaşayan bir dergi yaratmayı amaçlıyoruz.
Bloomberg’in sağladığı imkanları, orjinal Bloomberg Businessweek dergisinin sağladığı çok derin içerikleri kendi ekibimizin dinamizmiyle üleştiriyoruz. Bloomberg HT’yi Bloomberg HT yapanın sadece ekranın önünde gördüğünüz arkadaşlarımız olmadığını, onlara arkada katkı yapan editör ve muhabir arkadaşlarımızın, araştırma ekibimizin içerik üretmekte ne kadar mahir olduklarını da gösterme imkanı buluyoruz.
İçe kapalı ve masabaşı habercilik ile değil, iş dünyasıyla, finans dünyasıyla, piyasayla birebir iletişimde olan bir içerik üretme prensibiyle hareket ediyoruz. Dergi editörlerimiz Tamer Arıcan ve Sinan Koparan, Görsel Yönetmenimiz Aziz Kocabaş, insan üstü çabayla çalışan Grafikerimiz Koray Nergiz ve derginin tüm dijital yükünü üstlenen Barbaros Görgü başta olmak üzere; Bloomberg Businessweek Türkiye’ye katkı sağlayan tüm ekip arkadaşlarıma gece-gündüz süren tüm emekleri için sonsuz teşekkür ediyorum.
En büyük teşekkürümüz ise sizlere. Okumanın geçer akçe olmaktan uzaklaştığı, kaliteli içeriği arayanın bu kadar azaldığı böyle bir dönemde, sizlerin desteği bizlere güç veriyor. Bizde daha iyi olma isteği uyandırıyor.
Yeni Bloomberg Businessweek Türkiye’nin birinci yaşı kutlu olsun...