Bu köşe yazısını Paris’te All4Customer etkinliği sonrası gözlemlerimi paylaşmak üzere sıcağı sıcağına Paris’te yazıyorum. Bu etkinlik sayesinde, müşteri deneyimi, dijital pazarlama, e-ticaret, veri ve yapay zekâ (AI) gibi alanlarda yenilikçi fikirler ve çözümleri izleme, sektördeki en son trendleri önemli ve önde gelen şirketlerin yöneticilerinden dinleme imkânım oldu. Paris Porte de Versailles’te gerçekleşen bu üç günlük maraton, bana ve orada bulunan herkese, markaları ve iş dünyasını müşteri odağında nasıl dönüştürebileceğimiz konusunda ilham verdi diyebilirim. Bu hafta yazımda sizlerle, geleceğin müşteri odağına dair çıkarımlarımı ve etkinlikte gördüğüm bazı değerli başlıkları paylaşmak istiyorum.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama: Etkinlikteki en can alıcı konulardan biri, markaların toplumsal ve çevresel sorumluluklarını nasıl merkeze alabileceği ve bu yönleriyle nasıl sürdürülebilir bir başarıya ulaşabileceği oldu. CISION markasının oturumu, KSS’nin marka stratejileri içinde nasıl bir hayatta kalma meselesi haline geldiğini ve bu yolda autentik kampanyalarla nasıl ilerlenebileceğini gözler önüne serdi. Bu kampanyalarda en dikkat çekici konu ise karbon nötr ve cinsiyet eşitliği olma odağıydı.
Yapay Zekâ ve Müşteri İlişkileri: ORION INTELLIGENCE ve SAOOTI şirketlerinin atölye çalışmaları, yapay zekânın müşteri hizmetleri ve içerik üretimindeki rolünü ortaya koydu. AI, artık sadece bir araç değil, aynı zamanda müşteri deneyimini zenginleştiren ve markaların hikâyelerini daha etkili bir şekilde anlatmalarına yardımcı olan bir ortak haline gelmiş durumda. Ayrıca ajansların yerini alan AI hizmetleri önümüzdeki dönem ajansların iş modellerini epey zorlayacak gibi görünüyor.
Dijital Dönüşüm ve Müşteri Etkileşimi: ANYWHERE365 ve FLOWBOX X LA REDOUTE şirketlerinin sunumları, dijital dönüşümün müşteri etkileşimine olan etkisine odaklandı. Özellikle, müşteri etkileşim stratejilerini nasıl optimize edebileceğimiz ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin pazarlamada nasıl güçlü bir araç olabileceği konusunda derinlemesine bilgiler verildi. Bu noktada en dikkat çeken konu artık insan makine arasındaki ilişkinin, insan-insan ilişkisine benzer bir hal alıyor olması…
Cyber Güvenlik ve Veri Yönetimi: NICE ve AMABIS’in oturumları, veri güvenliği ve yönetiminin önemini vurguladı. Çağrı merkezlerinin ve müşteri ilişkilerinin güvende tutulması gerektiğinin altı çizilirken, müşteri verilerinden oluşturulan bir veri ambarının deneyimin temelini oluşturduğuna dikkat çekildi.
Bu öne çıkan başlıkları sizler için kısaca özetlemeye çalıştım. All4Customer Paris, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine sadece mevcut trendler ve teknolojiler hakkında değil, aynı zamanda etik, sürdürülebilirlik ve müşteri odaklı yaklaşımlar hakkında da düşünmek için bir alan sundu diyebilirim. Etkinlik boyunca edindiğim bilgiler, müşteri ilişkilerimizi nasıl daha ileriye taşıyabileceğimiz konusunda bizlere rehberlik edebilir. Bu öğrenimler, her birimizin işini ve müşteri ile olan bağını yeniden düşünmesi için bir çağrı niteliğinde. All4Customer Paris, hakkındaki diğer tüm içeriklere ve sunum yapan şirketlere etkinliğin web sitesinden ulaşarak daha derinlemesine bilgi edinmenizi mutlaka öneriyorum.