Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

İş Dünyası

Geleceğin Müşterisi: All4Customer Paris’te Konuşuldu
Paris’te All4Customer etkinliğine fiziksel olarak katılma ve dinleme fırsatı yakaladım. İşte izlenimlerim!
  • 29 Mart 2024 13:38
  • Ercüment Büyükşener
Geleceğin Müşterisi: All4Customer Paris’te Konuşuldu

Bu köşe yazısını Paris’te All4Customer etkinliği sonrası gözlemlerimi paylaşmak üzere sıcağı sıcağına Paris’te yazıyorum. Bu etkinlik sayesinde, müşteri deneyimi, dijital pazarlama, e-ticaret, veri ve yapay zekâ (AI) gibi alanlarda yenilikçi fikirler ve çözümleri izleme, sektördeki en son trendleri önemli ve önde gelen şirketlerin yöneticilerinden dinleme imkânım oldu. Paris Porte de Versailles’te gerçekleşen bu üç günlük maraton, bana ve orada bulunan herkese, markaları ve iş dünyasını müşteri odağında nasıl dönüştürebileceğimiz konusunda ilham verdi diyebilirim. Bu hafta yazımda sizlerle, geleceğin müşteri odağına dair çıkarımlarımı ve etkinlikte gördüğüm bazı değerli başlıkları paylaşmak istiyorum.


Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama: Etkinlikteki en can alıcı konulardan biri, markaların toplumsal ve çevresel sorumluluklarını nasıl merkeze alabileceği ve bu yönleriyle nasıl sürdürülebilir bir başarıya ulaşabileceği oldu. CISION markasının oturumu, KSS’nin marka stratejileri içinde nasıl bir hayatta kalma meselesi haline geldiğini ve bu yolda autentik kampanyalarla nasıl ilerlenebileceğini gözler önüne serdi. Bu kampanyalarda en dikkat çekici konu ise karbon nötr ve cinsiyet eşitliği olma odağıydı.


Yapay Zekâ ve Müşteri İlişkileri: ORION INTELLIGENCE ve SAOOTI şirketlerinin atölye çalışmaları, yapay zekânın müşteri hizmetleri ve içerik üretimindeki rolünü ortaya koydu. AI, artık sadece bir araç değil, aynı zamanda müşteri deneyimini zenginleştiren ve markaların hikâyelerini daha etkili bir şekilde anlatmalarına yardımcı olan bir ortak haline gelmiş durumda. Ayrıca ajansların yerini alan AI hizmetleri önümüzdeki dönem ajansların iş modellerini epey zorlayacak gibi görünüyor.


Dijital Dönüşüm ve Müşteri Etkileşimi: ANYWHERE365 ve FLOWBOX X LA REDOUTE şirketlerinin sunumları, dijital dönüşümün müşteri etkileşimine olan etkisine odaklandı. Özellikle, müşteri etkileşim stratejilerini nasıl optimize edebileceğimiz ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin pazarlamada nasıl güçlü bir araç olabileceği konusunda derinlemesine bilgiler verildi. Bu noktada en dikkat çeken konu artık insan makine arasındaki ilişkinin, insan-insan ilişkisine benzer bir hal alıyor olması…


Cyber Güvenlik ve Veri Yönetimi: NICE ve AMABIS’in oturumları, veri güvenliği ve yönetiminin önemini vurguladı. Çağrı merkezlerinin ve müşteri ilişkilerinin güvende tutulması gerektiğinin altı çizilirken, müşteri verilerinden oluşturulan bir veri ambarının deneyimin temelini oluşturduğuna dikkat çekildi.


Bu öne çıkan başlıkları sizler için kısaca özetlemeye çalıştım. All4Customer Paris, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine sadece mevcut trendler ve teknolojiler hakkında değil, aynı zamanda etik, sürdürülebilirlik ve müşteri odaklı yaklaşımlar hakkında da düşünmek için bir alan sundu diyebilirim. Etkinlik boyunca edindiğim bilgiler, müşteri ilişkilerimizi nasıl daha ileriye taşıyabileceğimiz konusunda bizlere rehberlik edebilir. Bu öğrenimler, her birimizin işini ve müşteri ile olan bağını yeniden düşünmesi için bir çağrı niteliğinde. All4Customer Paris, hakkındaki diğer tüm içeriklere ve sunum yapan şirketlere etkinliğin web sitesinden ulaşarak daha derinlemesine bilgi edinmenizi mutlaka öneriyorum.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 24. Sayısı Yayında!
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 24. Sayısı Yayında!
İşte yeni sayıdan öne çıkanlar...
Niyet Etmek Kolay, Zor Olan Sabretmek...
Niyet Etmek Kolay, Zor Olan Sabretmek...
Dengelerin yeniden sağlanmasını hedefleyen yeni programda ilk adımları atmak işin kolay kısmı, zor olansa sabretmek...
Değişen Çağda Reklamların Tüketici Davranışı ve Otomotivde Satın Almaya Etkisi
Değişen Çağda Reklamların Tüketici Davranışı ve Otomotivde Satın Almaya Etkisi
Veri analizinden elde edilen bilgilerle, her hedef kitle segmentinde yankı uyandıran özel mesajlar ve yaratıcı içerikler oluşturmak artık daha önemli hale geliyor
Tecrübeye Yer Var!
Tecrübeye Yer Var!
50 yaş üstü deneyimli çalışanlar, bilgi birikimleri, uyum yetenekleri ve özverileriyle iş dünyasında “biz de varız” diyor
Toprak, Su, Ateş, AI...
Toprak, Su, Ateş, AI...
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Madalyonun İki Yüzü
Madalyonun İki Yüzü
Piyasalarda, küresel merkez bankası toplantıları ve Rusya'da gerçekleştirilen saldırı gündemin en önemli maddeleri oldu
Yapay Zekâ Çağında Sorumlu İletişim
Yapay Zekâ Çağında Sorumlu İletişim
Deepfake gibi yapay zekâ destekli programlarla oluşturulabilecek sahte haberler ve videolar finans piyasaları için risk yaratabilir. Bunun önüne geçmenin yolu ise sorumlu iletişimden geçiyor
Bekar Anneler
Bekar Anneler
Anne ve çocuktan oluşan mikro aileler, çok hızla büyüyorlar ancak kimse onlarla direkt konuşmaya ve iletişim kurmaya cesaret edemiyor
Kaptanın Seyir Defteri
Kaptanın Seyir Defteri
Gemi limana vardığında kaptanın önünde iki seçenek vardır ya kârı limanda bekleyen yolculara yani yatırımcılarına dağıtacak ya da gemide tutacak…
Dünya İçine Kapanıyor
Dünya İçine Kapanıyor
İkinci Dünya Savaşı sonrası en çok benimsenen kavram olarak öne çıkan “küreselleşme” son yılların en çok tartışılan terimlerinden biri oldu. Yaşanan küresel şoklar bir zamanların “gericilik” olarak algılanan “korumacılık” tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Kimileri bunun bir dizi yeni krizi tetikleyebileceğini öne sürerken, kimileri ise artık bunun bir gereklilik olduğunu savunuyor.
Geri Bildirimle Şampiyon Olmak
Geri Bildirimle Şampiyon Olmak
Sermaye piyasası oyuncularına anlattıklarınız kadar aldığınız mesajlar da önemli
Bana Mutluluğun Teorisini Kurgulayabilir misin Profesör?
Bana Mutluluğun Teorisini Kurgulayabilir misin Profesör?
“90 yıllık yaşamı ile ekonomiye başka bir yön çizen akla veda!”
131 Yıllık Amerikan Devinde Yapısökümü
131 Yıllık Amerikan Devinde Yapısökümü
General Electric CEO’su Larry Culp’un 131 yıllık bir Amerikan devini parçalarına ayırma sürecinin perde arkası
Hepsiburada BIST’te Halka Arzı Değerlendiriyor
Hepsiburada BIST’te Halka Arzı Değerlendiriyor
Geçen yılı enflasyon düzeltmesi sonrası yüzde 31 büyüme ve 116,5 milyar liralık satış hacmiyle kapatan ve Nasdaq’da işlem gören Hepsiburada, BIST halka arzını da değerlendiriyor
Patronlar Trump'a Isınıyor
Patronlar Trump'a Isınıyor
Biden zenginlerin hayatını daha az konforlu hale getirmekle tehdit ederken iş dünyası elitlerinin kanı Trump’a ısınıyor
Sağlığın Sigortası ‘Tamamlayıcı’ Oldu
Sağlığın Sigortası ‘Tamamlayıcı’ Oldu
Sağlıkta özel sigortalara talep artarken son bir yılda kullanıma bağlı olarak fiyatlar 2-3 kat arasında yükseldi. Buna rağmen tamamlayıcı sağlık sigortasında (TSS) prim üretimi geçen yıl yüzde 163 büyüdü. Tamamlayıcı sağlık sigortasında enflasyondan arındırınca dahi prim üretiminde artış yüzde 60’a ulaştı. TSS poliçe sayısı ise 4 milyona yaklaştı. Poliçe fiyat farkının 3 kata ulaşması sağlık sigortasından TSS’ye geçişi hızlandırdı
Dünyada Ofise İlgi Azalırken Türkiye’de Talep Patlıyor
Dünyada Ofise İlgi Azalırken Türkiye’de Talep Patlıyor
Pandemiyle birlikte uzaktan ve hibrit çalışmaların etkisiyle dünyada ofislere olan talep düşerken, Türkiye’de tam aksi bir durum yaşanıyor. Yüksek enflasyon, döviz kurundaki yükseliş, deprem felaketi ve sıkı para politikasının uygulanmaya başlamasıyla artan finansman maliyetleri ofis fiyatlarını yukarı çekti.
CEO’ların Reel Gelirleri Düşüyor
CEO’ların Reel Gelirleri Düşüyor
Enflasyonist ortamda şirketler zam oranlarında düşük ücretli çalışanlara öncelik verince CEO’ların reel maaş artışları düşük kaldı
Sanayide Yapay Zekâya İştah Var, Yatırım Yok
Sanayide Yapay Zekâya İştah Var, Yatırım Yok
Finansmana erişimde yaşanan sıkıntılar sanayicinin yapay zekâya yatırım iştahını da baskılıyor. Yatırım yapmak isteyen ancak finansal sıkıntı yaşayan sanayicinin önceliği ayakta kalabilmek. Henüz geleneksel otomasyon süreçleri ile yapay zekâ uygulamaları birbirine karıştırılırken, Z kuşağı, kredi kanallarının genişletilmesi ve kültürel dönüşüm değişimi hızlandıracak.
Fed Son Düzlüğü Zorlaştırıyor
Fed Son Düzlüğü Zorlaştırıyor
Fed gevşeme konusunda gelişmelerin gerisinde kalarak gereksiz zararlara neden olma riski taşıyor.
Türk Bankalarına Yurt Dışı Para Muslukları Açıldı
Türk Bankalarına Yurt Dışı Para Muslukları Açıldı
Türk bankalarının tier 1 tahvil, eurobond ihraçları yakın vadede refinansman riskinin azaldığına işaret ediyor.
Düğümü Mevduat Çözecek
Düğümü Mevduat Çözecek
Bir dönem kimsenin yüzüne bakmadığı vadeli TL mevduatlar, yeni ekonomi programının merkezine yerleşti. Artan mevduat faizlerinin, iç tüketimi ve dolarizasyonu sınırlayarak, enflasyondaki düşüşe katkı sağlaması hedefleniyor. Ancak alınacak çok yol var