Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

İş Dünyası

İletişim Bir Bölümün İşi mi?
Şirketin iletişiminde sürece kurumsal iletişim bölümü kadar, yatırımcı ilişkileri, CEO, CFO ve tüm üst yönetimi hatta yönetim kurulunu dahil edebiliriz
  • 31 Mayıs 2024 09:59
  • Yeşim Tohma
İletişim Bir Bölümün İşi mi?

Şirketlerin iletişimi her ne kadar kurumsal iletişim departmanlarına teslim edilmiş olsa da iletişim stratejisi aslında kolektif bir çabanın ürünü olmalı. Diğer türlü uzun vadede başarılı bir iletişimden ve güçlü bir itibar yönetiminden bahsedilmesi mümkün mü sizce?


İyi günlerde önemini anlamasak da işler iyi gitmediğinde, beklenmedik gelişmelerin varlığında, krizlerde, spekülatif haberlerin zor durumda bıraktığı zamanlarda en iyi duruşu sergileyenler hatta krizleri fırsata çevirmeyi başaranlar bu ortak çabayı gerçekleştirebilen şirketler…


Burada şirketin bu konudaki tecrübesi kadar, içeride sağladığı koordinasyon da önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.


Peki bu kolektif çabaya kimler dahil olmalı? Buna şirketin kurumsal iletişim bölümü kadar, halka açıksa yatırımcı ilişkileri, CEO, CFO ve tüm üst yönetimi hatta yönetim kurulunu da dahil edebiliriz, etmeliyiz de.


Uygulamaya baktığımızda, birçok şirketin organizasyon yapılarında farklı üst düzey yöneticilere raporlayan kurumsal iletişim, yatırımcı ilişkileri ve marka iletişimi gibi paydaşlarla iletişimini yöneten bölümlerinin çoğu zaman spesifik bir ihtiyaç yoksa bir araya gelmek gibi bir gündemleri olmuyor. Bu spesifik ihtiyaçlar da genellikle koordinasyon eksikliğinin ortaya çıkardığı durumlar.


Örneğin, şirketin CEO’sunun bir basın etkinliğinde kullandığı bir cümle veya sorulan bir soruya verdiği bir yanıt, dönüp dolaşıp Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda açıklama yapılması gereken bir konu haline gelebiliyor. Başka bir örnek olarak şirketin üst düzey yöneticilerinin kendi sosyal medya hesaplarından yaptıkları kontrolsüz açıklamaları da gösterebiliriz ki dünyanın en büyük şirketleri bile zaman zaman bu durumdan mustarip olabiliyor.


Bu kapsamda özellikle iletişim birimlerinin ve üst düzey yöneticilerin birbirlerinden habersiz olmaları ve aralarında yeterli koordinasyonu sağlamak üzere gerekli süreçleri oluşturamamış olmaları günümüzde bilginin yayılma hızına da baktığımızda kabul edilemez bir durum. Ancak şirketlerde bu konuda yeterli koordinasyon var mı, kontroller ve süreçler efektif işliyor mu oldukça büyük bir soru işareti? Yoksa bu konular uzun vadeli stratejiler yerine daha çok günü kurtarmaya yönelik bireysel çabalarla mı idare ediliyor?


Bu koordinasyonun değerinin anlaşılması için çok da büyük krizlerin çıkmasına gerek yok aslında. İletişime getireceği disiplin, farklı bakış açılarının sunacağı katma değer ve artıracağı farkındalık ile bireylerin ve bölümlerin bir takımın, ortak bir çabanın parçası olduğuna yapacağı vurgu aslında kontrolün sizde olduğuna dair önemli bir güvence sağlarken birçok krizi çıkmadan da bertaraf edecektir.


Bu alanda başarılı örnekleri görmek istiyorsak uzun yıllardır var olan veya uzun yıllardır halka açık şirketlerin açıklamalarına bir göz atın derim. Bu disiplini, yılların, kurumsallaşmanın ve muhtemelen sayısız krizin verdiği tecrübeyle onlarda çok daha iyi görebiliriz. Tabi doğal olarak bunu her şirket için söylemek mümkün değil.


Sonuç olarak, güçlü ve etkili bir iletişim sadece iletişim uzmanlarının tecrübesi ile sağlanabilecek bir durum değil de organizasyonel süreçlerin etkinliği ve bölümlerin ve kişilerin artan koordinasyonu ve farkındalığı ile başarılacak bir durum diyebilir miyiz?


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 32. Sayısı Yayında!
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 32. Sayısı Yayında!
İşte yeni sayıdan öne çıkanlar...
Yapay Zekada Testi Kırılmadan
Yapay Zekada Testi Kırılmadan
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Konkordato Riski Büyüyor
Konkordato Riski Büyüyor
Çek, senet ve krediler açısından 2024 yılında şirketlerin nakit akışında bozulma hızlandı. Çıkan Finansal Yeniden Yapılandırma düzenlemesine rağmen konkordatoların sayısı katlandı. Birçok şirketin alacaklı baskısından kurtulma seçeneğini tercih etmesi, ödeme zincirini tehlikeye atar hale geldi. 2023’te 519 firma konkordato ilan ederken bu yılın nabzını mahkeme ilanları gösteriyor. 3 yılda konkordatoyla ilgili mahkeme kararlarını içeren ilan sayısı 895 iken, Mayıs sonunda rakam ikiye katlandı. Soru şu: Tüm konkordatolar gereklilikten mi? Yoksa kötü niyetli olanlar da var mı?
Küresel Ticareti Altüst Edebilecek Altı ‘Darboğaz’
Küresel Ticareti Altüst Edebilecek Altı ‘Darboğaz’
Bu kritik deniz yollarında yaşanacak aksaklıklar deniz ticaretini alt üst edebilir ve enflasyonu yeniden ateşleyebilir.
Google Ünlü Laboratuvarındaki İcatları Özgür Bırakacak
Google Ünlü Laboratuvarındaki İcatları Özgür Bırakacak
Alphabet, ünlü laboratuvarındaki birçok projeyi bağımsız startuplara dönüştürerek sınırsız icat dönemini sona erdiriyor.
Suudilerin Yeni Hedefi ATP Masters 1000 Turnuvası
Suudilerin Yeni Hedefi ATP Masters 1000 Turnuvası
Suudi Kamu Yatırım Fonu (PIF) destekli bir kuruluş olan SURJ Sports Investment’ın, ATP Masters 1000 tenis turnuvasına ev sahipliği yapmak amacıyla lisans almak için görüşmelerde bulunduğu belirtiliyor. Kaynaklar, organizatör ATP Tour ile zamanlama ve yer konusunda görüşmelerin sürdüğünü ve görüşmelerin olumlu sonuçlanmasının kesin olmadığının altını çiziyor
Avrupa Bankalarının Rusya İkilemi
Avrupa Bankalarının Rusya İkilemi
Avrupa Merkez Bankası, bankalara Rusya’dan çıkışlarını hızlandırmaları için baskıyı artırıyor.
Bankalardan Aradığını Bulamayan İş Dünyası Faktoringe Yöneldi
Bankalardan Aradığını Bulamayan İş Dünyası Faktoringe Yöneldi
Yüksek enflasyonla birlikte gelen miktarsal ve parasal sıkılaşma, şirketleri likidite bulmakta zorlamaya başladı. Çoğu sanayici ya da ihracatçı bu dönemde öz kaynaklarını kullanarak ticaret yapmaya çalışıyor. Öz kaynağı güçlü olmayanlar ise faktöring şirketlerinin kapısını çalıyor.
Borsa Yeni Yıldızını Arıyor
Borsa Yeni Yıldızını Arıyor
2024 yılının yıldızı olan bankacılık sektöründe kâr realizasyonları görülmeye başlarken yatırımcılar yeni yıldızın peşine düştü. Peki bankacılık dışında hangi sektörler bu yıl içerisinde öne çıkabilir?
Rekabet Çağı
Rekabet Çağı
Yapay zekaya ilişkin gelişmeler o kadar hız kazandı ki geleceğe yönelik kurulan senaryolar da bundan payını alıyor. Geliştiriciler son 1 yılda ardı ardına yeni model ve güncellemeler çıkarırken, üretken yapay zekanın henüz kendini e-ticaretin de gerisinde konumlandırması mütevaziliğinden midir bilinmez…
Fırsatçılık Enflasyonu
Fırsatçılık Enflasyonu
Dördüncü yılına giren yüksek enflasyon dönemi, tüketicinin kafasındaki “fiyat algısını” yerle bir etti. İşletmelerin bir bölümü bunu fırsat bilerek fiyatları sürekli, düzenli olarak yukarı çekerek “fırsatçılık enflasyonu” üretiyor. Bir bölümü ise “yerine koyma maliyetini” dikkate alarak fiyatlama yapıyor. Sonuç, kendini her şekilde hayat pahalılığı olarak gösteriyor.
Robot Devrimi Başlıyor: Unitree G1 ile Yeni Bir Dönem
Robot Devrimi Başlıyor: Unitree G1 ile Yeni Bir Dönem
İnsansı robotlar Çinli Unitree G1 modeli ile evlerimize girip hayatımızı değiştirmeye hazırlanıyor
Nöropazarlama ve Yeni Dünyada Tüketici Davranışları
Nöropazarlama ve Yeni Dünyada Tüketici Davranışları
Sinirbilim ve psikolojideki ilerlemeler sayesinde beynin nasıl çalıştığını artık daha iyi anlıyoruz.
İngiltere’de Seçim Yarışı Başlıyor
İngiltere’de Seçim Yarışı Başlıyor
İngiltere, sürpriz bir kararla 4 Temmuz’da erken seçime gidiyor. Anketler, İşçi Partisi’nin 2010 yılından beri ilk kez iktidara gelebileceğini gösteriyor. Erken seçim nedeniyle İngiltere-Türkiye güncellenmiş Serbest Ticaret Anlaşması (STA) müzakereleri erteleniyor. İş dünyası, müzakerelerin seçim sonrası hızla tamamlanmasını talep ediyor.
Fakir Bir Ülkede Mutlu Olmak Mümkün Mü?
Fakir Bir Ülkede Mutlu Olmak Mümkün Mü?
Mutlu olmak için öncelikli olarak “ben” değil, “biz” demeyi öğrenmek gerekiyor.
Halka Arzın Hikayesi Olmaz, Patronun Vizyonu Olur
Halka Arzın Hikayesi Olmaz, Patronun Vizyonu Olur
Halka arzdan elde edilen gelirin nasıl değerlendirileceği izahnamede somut bir zemine oturtulmuş olsa bile; bu niyetleri hayata geçirecek olan patronun vizyonudur
Türk Lirası, Dedikleri Kadar Değerli mi Gerçekten?
Türk Lirası, Dedikleri Kadar Değerli mi Gerçekten?
Bu sorunun cevabını arayacağımız yerlerin başında TL’nin reel değeri geliyor.
Döviz Kredisinde Maliyeti Yarıya Düşürme ‘Opsiyonu’
Döviz Kredisinde Maliyeti Yarıya Düşürme ‘Opsiyonu’
Yüksek finansman maliyeti, şirketleri yeni yol bulmaya itti. Firmalar döviz kredilerinde yüzde 8’ler civarında olan maliyetleri bankalar ile çeşitli opsiyon sözleşmeleri yaparak yüzde 4,5’lara kadar düşürebiliyor