Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

Teknoloji

Otomotiv Şirketlerinin Geleceği: Değişen Tüketici Taleplerine Yenilikçi Yanıtlar
Elektrikli araçların yükselişi, sadece ulaşım alışkanlıklarımızı değil, aynı zamanda otomotiv şirketlerinin iş modellerini de köklü bir şekilde dönüştürüyor
  • 10 Ocak 2024 16:44
  • Ercüment Büyükşener
Otomotiv Şirketlerinin Geleceği: Değişen Tüketici Taleplerine Yenilikçi Yanıtlar

Ocak ayının ilk haftası ODMD’nin (Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği) 14. kez düzenlediği Gladyatör Ödüllerinde Jüri üyesi olarak, otomotiv sektörünün 2023 yılı boyunca yaptığı kayda değer tüm iletişim çalışmalarını dinleme ve değerlendirme fırsatı yakaladım. Otomotiv markalarının ürün, marka ve modeller konusunda attığı adımlarda elektrikli araç ve insanın mobilite kavramıyla olan ilişkisini tanımlayan onlarca projeyi, jüri üyeleri ile değerlendirdik ve en iyi projelerin ödülleri 4 Ocak akşamı sahipleriyle buluştu.


Otomotiv sektöründe elektrikli araçların yükselişi, sadece ulaşım alışkanlıklarımızı değil, aynı zamanda otomotiv şirketlerinin iş modellerini de köklü bir şekilde dönüştürüyor. Bayi yerine internetten e-ticaret temelli araç satın alma, elektrikli araç satışlarındaki artış, şarj altyapılarına yapılan yatırımlar ve tüketicilerin elektrikli araçları benimseme eğilimleriyle birlikte merak ettikleri detaylar bu dönüşümün ana itici güçlerinden sadece birkaçı. Türkiye, Çin, Avrupa ve ABD’deki satış rakamları, bu değişimin küresel bir fenomen olduğunu da gösteriyor.


Ancak, otomotiv sektöründeki bu dönüşüm sadece elektrikli araçlarla sınırlı değil. Gelecekte, araç satın alma kavramının dijitalleşmesinin de ötesine geçen, kiralama ve paylaşım servisleri gibi yeni mobilite hizmetleri, otomotiv markalarının geleceğinde kritik bir rol oynamaya başlıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin geçtiğimiz yıl ismini değiştirerek, Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği olması da buna en önemli göstergelerden birisi. Özellikle araç paylaşımı, kısa ve uzun süreli kiralama, abonelik modelleri gibi yenilikçi yaklaşımlar, tüketici davranışlarında önemli bir dönüşüme de işaret ediyor.


Pandemi sonrası dönemde, insanların seyahat ve ulaşım ihtiyaçlarının değişmesiyle birlikte, mobilite servis hizmetleri daha da önem kazanıyor. Bu hizmetler, kişisel olarak sahip olunan ulaşım modlarından bir hizmet olarak sağlanan mobiliteye geçişi ifade ediyor. Şehirlerde artan e-mobilite ihtiyacına cevap vermek için elektrikli scooter ve bisiklet kiralama, elektrikli otobüs ve toplu taşıma odaklı hizmetler gibi çeşitli alternatifler de sunuluyor.


Otomotiv şirketleri, bu yeni mobilite trendlerine uyum sağlamak ve rekabetçi kalmak için iş modellerini yeniden şekillendirmek zorunda. Bu, şirketlerin geleneksel araç satışı odaklı yaklaşımlarından, daha esnek ve tüketici odaklı hizmet modellerine doğru bir evrimi gerektiriyor. Bu değişim, aynı zamanda şirketlerin müşteri ilişkilerini ve pazarlama stratejilerini de dönüştürüyor. Bu dönüşümün sürdürülebilir ulaşım çözümlerine doğru global bir kaymayı teşvik etmesi ve otomotiv endüstrisinin geleceğini yeniden şekillendirmesi 2030 yılına kadar markaların stratejilerinin tam merkezinde yer alacak. Bu süreçte, otomotiv şirketlerinin, tüketicilerin değişen ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap vermek için inovatif ve çevre dostu çözümler de geliştirmeye devam etmesi, sürdürülebilir bir marka olması için bir zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor.


Diğer yandan 2023 yılı boyunca yapılan iletişim çalışmalarını dinlediğimizde, otomotiv sektörünün geleceğinin, sadece teknolojik yeniliklerle veya yeni ürün lansmanlarıyla sınırlı olmadığını görüyoruz. Daha derin bir dönüşüm, dijitalleşen bir dünyada müşteri, vatandaş ve toplumun değişen dinamiklerini anlamak ve buna uyum sağlamak da gündemin en sıcak konuları arasında. Otomotiv şirketleri de sadece elektrikli araçları ve mobilite hizmetlerini sunarak değil, aynı zamanda bu değişen dinamiklere duyarlı olarak yenilikçi stratejiler geliştirerek, geleceğe yönelik ilham verici adımlar atmaya çalışıyor. Ayrıca, şirketlerin yerel ve küresel çevre politikalarına, iklim değişikliğiyle mücadeleye ve toplumun genel refahına katkıda bulunacak şekilde hareket etmeleri kritik önem taşıyor.


Kısacası, otomotiv şirketleri, dijitalleşen bir dünyada müşteri ve toplumun değişimini anlayarak ve buna uygun yenilikçi çözümler sunarak, hem sektöre ilham verebilir hem de sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunabilirler. Gelecek yıllarda insan ve otomobil yerine “insan ve mobilite” kavramının daha fazla bir arada olduğu, otomotiv sektörünün ise sahiplenme arzusundan çok müşteri ihtiyaç ve davranışlarına odaklandığı bir sürece girecek gibi gözüküyor.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
İhracatta 2024 Görünümü Nasıl Olacak?
İhracatta 2024 Görünümü Nasıl Olacak?
Ekonomisini üretim ve ihracatla büyütmeye odaklanan Türkiye, 2023’ü OVP hedefine paralel 255,8 milyar dolar ihracat ile tamamladı. Aynı dönemde ithalat 361,8 milyar dolar olurken, dış ticaret açığı gerilemeye rağmen 100 milyar doların üzerinde kalmaya devam ediyor.
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 12. Sayısı Yayında!
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 12. Sayısı Yayında!
İşte yeni sayıdan öne çıkanlar...
Enflasyon Muhasebesi Temettüleri Nasıl Etkileyecek?
Enflasyon Muhasebesi Temettüleri Nasıl Etkileyecek?
Borsada 2024’e girdiğimiz bu günlerde yatırımcıların en fazla merak ettiği konulardan birisi şirketlerin 2023 yılı kârlarından ne kadarını temettü olarak dağıtacağı. Bununla bağlantılı olarak merak edilen bir diğer konu da bu yıl uygulanacak enflasyon muhasebesinin şirketlerin temettü kararlarını etkileyip etkilemeyeceği.
Halka Arzın Yeni Dev Kriterleri ve Enflasyon Muhasebesi
Halka Arzın Yeni Dev Kriterleri ve Enflasyon Muhasebesi
Firma değerlerini gösteren özkaynakların enflasyon karşısında ne ölçüde korunduğunu belirlemek amacıyla yasalaşan enflasyon muhasebesi değerlendirilmeleri daha anlamlı kılacak.
Tüketicinin zor yılı
Tüketicinin zor yılı
Ekonomi yönetiminin enflasyonla mücadele reçetesinin başında, iç talebin kısılması var. Önceki iki yılda uygulanan politika nedeniyle inanılmaz bir hızla yükselen “mala hücum”, hız kesmek zorunda. Otomotiv ve konutta bunun izleri net olarak görünüyor. Lükse ya da ihtiyaç dışı tüketime yöneldiği düşünülen bireysel krediler yavaşlarken, bankalar kredili mevduat hesaplarında kısıtlamalara gidiyor. Ücret artışlarının yarattığı birkaç aylık geçici refah dışında, tüketicilerin son dönemin en sert yılına hazırlanması şart gibi görünüyor.
İşte Hayatımızın Matematiğini 2024’te Değiştiren Yeni Rakamlar
İşte Hayatımızın Matematiğini 2024’te Değiştiren Yeni Rakamlar
Yeni yılla birlikte vergilerden ücretlere hayatımızı etkileyen tüm rakamlar yukarı yönlü revize edildi.
Asgari Ücret Azami Rekabet
Asgari Ücret Azami Rekabet
Kar marjı dar, emek payı yüksek birçok sektör, uluslararası rekabet avantajını kaybetme riski ile karşı karşıya. Farklı sektörlerin temsilcileriyle kendi sektörlerindeki rekabet durumunu; zorlukların aşılması için planlarının neler olduğunu konuştuk.
Havada Eriyen Zam…
Havada Eriyen Zam…
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Miktarsal Sıkılaşmaya Likidite Baskısı
Miktarsal Sıkılaşmaya Likidite Baskısı
Bankalardaki TL likidite fazlası, TCMB’nin zorunlu karşılık ve TL depo alım ihalesi adımlarına rağmen artmaya devam ediyor. Bu durum piyasa faizlerini baskılarken, parasal aktarım mekanizmasının etkinliğini sınırlıyor.
2024 Marka Stratejileri
2024 Marka Stratejileri
Bu yıl, basitlik, hakkaniyet, şeffaflık ve kolaylık yılı
40 Yıllık Döngü Sona mı Eriyor?
40 Yıllık Döngü Sona mı Eriyor?
Çin büyümesi 2023 yılına göre daha iyi bir performans gösterebilir ancak bu toparlanma önceki yıllara oranla oldukça sınırlı kalacak.
Ticari Çatışmalar ve Korumacılıkta Yaygınlaşma Korkusu: G-20 Ülkeleri Tedricen Korumacılığa Kayıyor
Ticari Çatışmalar ve Korumacılıkta Yaygınlaşma Korkusu: G-20 Ülkeleri Tedricen Korumacılığa Kayıyor
Küresel ticarette korumacı önlemler durgunluk eğilimleri ve büyük risklere rağmen artıyor.
Meditasyon ve Mutluluk Arasındaki Bağ
Meditasyon ve Mutluluk Arasındaki Bağ
Meditasyonun düzenli ve uzun soluklu uygulanması, kişinin hayatında net bir şekilde meditasyondan önce ve sonra farkını ortaya koyuyor
Yüksek Faizler Dünyayı Nasıl Değiştirdi?
Yüksek Faizler Dünyayı Nasıl Değiştirdi?
Ekonomistler ve üst düzey yatırımcılar; parasal sıkılığın tüketiciler, hükümetler, işçiler ve piyasa için ne anlama geldiğini değerlendirdi.
Girişimci Kadınlara Cinsiyet Engeli
Girişimci Kadınlara Cinsiyet Engeli
Girişim ekosisteminde kadınlar tarafından kurulan şirketlerin anlaşma sayısı yavaş da olsa artış gösterirken, yatırım hacmi ise azalıyor. Cinsiyet temelli önyargılar, kadın kurucuların toplam sermaye pastasından aldığı paydaki düşüşte önemli faktörlerden biri...
Yeni Çağda Yeni Adım: Batarya Ekonomisi
Yeni Çağda Yeni Adım: Batarya Ekonomisi
Gelecekte ulaşımda kullanacağımız araçların akıllı, otonom ve elektrikli olacağını artık söylemeye gerek yok. Ancak bu yeni gerçekliğe ulaşmak ve kabul ettirebilmek zaman aldı ve süreç devam ediyor. Çok uzun süredir tüketicilerin “bataryalı elektrikli araçlar geliyor, önemli, menzil sorunları sebebiyle buna inanmıyoruz” dediği bir dönem yaşıyoruz.