Otomobil endüstrisindeki ekosistem dönüşümü, elektrikli araçlarla devam ederken, şirketlerin üretime yeni teknolojiler eklemenin yollarını bulmasını ve rakiplerinin ne yaptığını analiz etmesini çok daha kolay hale getiriyor.
Günümüzde otomotiv sektöründe, üretimden tüketiciye ulaşıma kadar tüm süreçler hızla değişirken, dijitalleşme 2024 yılının en önemli konularından biri olacak.
Dünyada otomobil finansmanında dijital dönüşüm hızlanıyor ve otomotiv endüstrisinde finansman imkânların gelişerek devam etmesi, tüketicinin ürünlere ulaşımını kolaylaştırırken özellikle e-mobilite dönüşümünü de hızlandıran en önemli unsur olarak kabul ediliyor.
Otomotiv sektöründeki dijitalleşme adımları geleneksel araba satın alma deneyimini çok değiştirdi. Yaygınlaşan 4G-5G iletişim alt yapıları ve yaşanan pandemi hayatımıza AR/VR ve 360 derecelik görünümler gibi yeni teknolojileri sokarken, dijitalden otomobil satın almak da mümkün hale geldi. Araba satın alma deneyimi olduğundan artık çok farklı ve teknoloji, satın alma tercihlerini hızlıca değiştirdi.
Şehirlerde hızlanan e-mobilite hem tüketicilerin finansman ihtiyacını artırıyor hem de farklı e-mobilite çözümlerini de beraberinde getiriyor. Pandemi sonrasında özellikle gelişmiş ülkelerde yeni araç satışlarının yüzde 85’inin taşıt kredisi finansmanıyla yapıldığını görüyoruz. Yeni otomotiv ekosisteminde, dünyanın her yerindeki otomotiv üreticileri, finans kurumları ve bankalarla partner anlaşmaları yaparak, satış sürecini dijitalleştirip, müşteri satın alma deneyimini tamamen dijitale taşıyor.
Dijital taşıt finansmanı süreçleri sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor.
2024 yılında dünyada 88 milyon adet aracın satılması beklenirken, sektörde bir önceki yıla göre yüzde 2,8 artış olacağı öngörülüyor.
Elde edilen verilere göre; yılda 3,5 milyon ton kağıt üretilirken 70 bin ağaç kullanılıyor. Ortalama bir ağaçtan 8.300 adet A4 sayfa üretiliyor. 1 ton A4 kağıdın üretiminde 26,700 litre, bir A4 sayfa için 600 ml su kullanılıyor. Bayiden veya internet üzerinden araç satın alma süreçlerinde uzaktan araç kredisi ve başvurusunda bulunmak, dijitalleşmenin sürdürülebilirliğe önemli bir katkısı olarak göze çarpıyor. Bu süreçlerde her işlem başına yaklaşık 20-30 sayfalık kağıt kullanıldığını düşündüğümüzde dijitalden gerçekleşen işlemler bu tüketimi ortadan kaldırıyor.
Tüketiciler araç seçimlerini internetten yapabildikleri gibi aynı zamanda bayilerde de internet uygulamaları üzerinden finans ve satın alım opsiyonlarını değerlendirip dakikalar içerisinde satın alma imkanına ulaşabiliyor. Otomobil kredisi sürecinin otomatikleştirilmesi, kredi hacminin artmasına ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasına yardımcı oluyor.
Gelişen teknolojiler özellikle tüketicilerin kimlik belgesi doğrulama, biyometri ve e-imza gibi yöntemler aracılığıyla taşıt finansmanı ürünlerine ulaşmasını kolaylaştırıyor. Mevcut süreçlerde her bir finans anlaşmasını tamamlamak için ortalama 30 dakika ve 1 saat harcandığı göz önüne alındığında, teknolojik gelişmeler otomotiv satın alım sürecini farklı bir boyuta taşıyor. Buna karşılık, kolay, adım adım bir finansman süreci (ister bayilikte ister evde) sunan dijital otomobil finansmanı platformları, müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştiriyor.
AB’de otomobil finansmanı sağlayıcıları dijital kimlik doğrulamasına yöneliyor Avrupa’da otomobil finansmanı sağlayıcıları, dijitalleşme ile otomobil finansmanı sürecini yeniden keşfediyor. 5G ve akıllı telefonların yaygınlaşarak kullanımın artması ve finansal uygulamaların gelişmesiyle tüketiciler hem bayiden hem de internetten uzaktan, evlerinden, ofislerinden, otomobil üreticileri ve finansmanı sağlayan kurumların sağladığı imkânlarla, bir dijital kimlik doğrulama ve sözleşme imzalama süreci ile satın almak istedikleri arabaya rahatlıkla sahip olabiliyor.
Otomobil üreticileri, müşterilerin otomobil finansmanı kredi belgelerini ve beyanlarını e-imzayla tedarik edebilmeleri için satın alım sürecini dijitalleştirirken, her imzanın yanı sıra nihai belge ve görsel denetim takibini sağlıyor. Dijital olarak otomatikleştirilmiş bir süreç otomobil üreticisinin markasını ön planda tutmasına, tüketicinin de otomotiv üreticisinin finansman paketini görmesine yardımcı oluyor.
2024’te otomotiv sektörü, tüketici beklentilerine uygun dijital çözümleri, şehirlerde oluşan e-mobilite ihtiyaçlarına paralel farklı yeniliklerle sunmaya devam edecek.