Businessweek
Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine aboneliğiniz boyunca tam erişim sağlayabilirsiniz. Abone Ol

Teknoloji

Otomotivde Dijital Dönüşüm Ekonomisi
2024’te otomotiv sektörü, tüketici beklentilerine uygun dijital çözümleri, şehirlerde oluşan e-mobilite ihtiyaçlarına paralel farklı yeniliklerle sunmaya devam edecek.
  • 13 Ocak 2024 11:56
  • Koray Öztopçu
Otomotivde Dijital Dönüşüm Ekonomisi

Otomobil endüstrisindeki ekosistem dönüşümü, elektrikli araçlarla devam ederken, şirketlerin üretime yeni teknolojiler eklemenin yollarını bulmasını ve rakiplerinin ne yaptığını analiz etmesini çok daha kolay hale getiriyor.


Günümüzde otomotiv sektöründe, üretimden tüketiciye ulaşıma kadar tüm süreçler hızla değişirken, dijitalleşme 2024 yılının en önemli konularından biri olacak.


Dünyada otomobil finansmanında dijital dönüşüm hızlanıyor ve otomotiv endüstrisinde finansman imkânların gelişerek devam etmesi, tüketicinin ürünlere ulaşımını kolaylaştırırken özellikle e-mobilite dönüşümünü de hızlandıran en önemli unsur olarak kabul ediliyor.


Otomotiv sektöründeki dijitalleşme adımları geleneksel araba satın alma deneyimini çok değiştirdi. Yaygınlaşan 4G-5G iletişim alt yapıları ve yaşanan pandemi hayatımıza AR/VR ve 360 derecelik görünümler gibi yeni teknolojileri sokarken, dijitalden otomobil satın almak da mümkün hale geldi. Araba satın alma deneyimi olduğundan artık çok farklı ve teknoloji, satın alma tercihlerini hızlıca değiştirdi.


Şehirlerde hızlanan e-mobilite hem tüketicilerin finansman ihtiyacını artırıyor hem de farklı e-mobilite çözümlerini de beraberinde getiriyor. Pandemi sonrasında özellikle gelişmiş ülkelerde yeni araç satışlarının yüzde 85’inin taşıt kredisi finansmanıyla yapıldığını görüyoruz. Yeni otomotiv ekosisteminde, dünyanın her yerindeki otomotiv üreticileri, finans kurumları ve bankalarla partner anlaşmaları yaparak, satış sürecini dijitalleştirip, müşteri satın alma deneyimini tamamen dijitale taşıyor.


Dijital taşıt finansmanı süreçleri sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor.


2024 yılında dünyada 88 milyon adet aracın satılması beklenirken, sektörde bir önceki yıla göre yüzde 2,8 artış olacağı öngörülüyor.


Elde edilen verilere göre; yılda 3,5 milyon ton kağıt üretilirken 70 bin ağaç kullanılıyor. Ortalama bir ağaçtan 8.300 adet A4 sayfa üretiliyor. 1 ton A4 kağıdın üretiminde 26,700 litre, bir A4 sayfa için 600 ml su kullanılıyor. Bayiden veya internet üzerinden araç satın alma süreçlerinde uzaktan araç kredisi ve başvurusunda bulunmak, dijitalleşmenin sürdürülebilirliğe önemli bir katkısı olarak göze çarpıyor. Bu süreçlerde her işlem başına yaklaşık 20-30 sayfalık kağıt kullanıldığını düşündüğümüzde dijitalden gerçekleşen işlemler bu tüketimi ortadan kaldırıyor.


Tüketiciler araç seçimlerini internetten yapabildikleri gibi aynı zamanda bayilerde de internet uygulamaları üzerinden finans ve satın alım opsiyonlarını değerlendirip dakikalar içerisinde satın alma imkanına ulaşabiliyor. Otomobil kredisi sürecinin otomatikleştirilmesi, kredi hacminin artmasına ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasına yardımcı oluyor.


Gelişen teknolojiler özellikle tüketicilerin kimlik belgesi doğrulama, biyometri ve e-imza gibi yöntemler aracılığıyla taşıt finansmanı ürünlerine ulaşmasını kolaylaştırıyor. Mevcut süreçlerde her bir finans anlaşmasını tamamlamak için ortalama 30 dakika ve 1 saat harcandığı göz önüne alındığında, teknolojik gelişmeler otomotiv satın alım sürecini farklı bir boyuta taşıyor. Buna karşılık, kolay, adım adım bir finansman süreci (ister bayilikte ister evde) sunan dijital otomobil finansmanı platformları, müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştiriyor.


AB’de otomobil finansmanı sağlayıcıları dijital kimlik doğrulamasına yöneliyor Avrupa’da otomobil finansmanı sağlayıcıları, dijitalleşme ile otomobil finansmanı sürecini yeniden keşfediyor. 5G ve akıllı telefonların yaygınlaşarak kullanımın artması ve finansal uygulamaların gelişmesiyle tüketiciler hem bayiden hem de internetten uzaktan, evlerinden, ofislerinden, otomobil üreticileri ve finansmanı sağlayan kurumların sağladığı imkânlarla, bir dijital kimlik doğrulama ve sözleşme imzalama süreci ile satın almak istedikleri arabaya rahatlıkla sahip olabiliyor.


Otomobil üreticileri, müşterilerin otomobil finansmanı kredi belgelerini ve beyanlarını e-imzayla tedarik edebilmeleri için satın alım sürecini dijitalleştirirken, her imzanın yanı sıra nihai belge ve görsel denetim takibini sağlıyor. Dijital olarak otomatikleştirilmiş bir süreç otomobil üreticisinin markasını ön planda tutmasına, tüketicinin de otomotiv üreticisinin finansman paketini görmesine yardımcı oluyor.


2024’te otomotiv sektörü, tüketici beklentilerine uygun dijital çözümleri, şehirlerde oluşan e-mobilite ihtiyaçlarına paralel farklı yeniliklerle sunmaya devam edecek.


Dergi Erişimi
Dergi içeriklerini okumak için Bloomberg Businessweek Türkiye dijital dergisine abone olmanız gerekmektedir.Abone değilseniz abonelik satın alarak tüm dergi içeriklerine sınırsız erişim sağlayabilirsiniz
Abone Ol
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 13. Sayısı Yayında!
Bloomberg Businessweek Türkiye'nin 13. Sayısı Yayında!
İşte yeni sayıdan öne çıkanlar...
Wall Street’in Planları Çin Seddi’ne Çarpabilir
Wall Street’in Planları Çin Seddi’ne Çarpabilir
Çin ile yaşanan gerginlikler ve zorlu yeni kurallar, ABD ve Avrupalı firmaları dünyanın en büyük ikinci ekonomisinde risklerini azaltmaya ve hatta iş kollarını kaybetme tehlikesine doğru götürüyor
Biden Seçmenleri Kendi Popülizm Tarzının Trump’ınkinden Üstün Olduğuna İkna Etmeli
Biden Seçmenleri Kendi Popülizm Tarzının Trump’ınkinden Üstün Olduğuna İkna Etmeli
ABD seçimlerinde Kasım ayında kim kazanırsa kazansın, seçmenin tercihinin ülke üzerinde kalıcı etkileri olacağı öngörülüyor.
Tayvan Çekişmesinin 10 Trilyon Dolarlık Maliyeti
Tayvan Çekişmesinin 10 Trilyon Dolarlık Maliyeti
Tayvan’daki seçimler küresel ekonomiyi çökertecek bir çatışma potansiyeline işaret ediyor
İş Dünyasının Dönüşümünde Yeni Güç
İş Dünyasının Dönüşümünde Yeni Güç
İş dünyasının geleceğini şekillendirmede dijital yakalılar kritik bir öneme sahip olacak
Yılın İlk Kritik Seçimi Tayvan’da Yapılıyor
Yılın İlk Kritik Seçimi Tayvan’da Yapılıyor
Tayvan seçimleri sadece kendisini değil başta Çin ve ABD olmak üzere tüm dünyayı yakından ilgilendiriyor. Seçimler sonucunda mevcut statükonun bozulması ABD-Çin geriliminin artmasını ve dünyada yeni bir çip krizini tetikleyebilir.
2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok
2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok
Bu yılın ilk çeyreğinde panik atak geçirmeye gerek yok, bir küçülme mutlaka olacak ancak devasa bir negatif etki görülmeyecek
Sam Amca’nın DTÖ Ulusal Güvenlik Hükmü İstismarı
Sam Amca’nın DTÖ Ulusal Güvenlik Hükmü İstismarı
ABD, kendi koyduğu çok taraflı ticaret sisteminin temel ilkelerine aykırı olarak tek taraflı korumacı önlemler almaya devam ediyor
Puslu Piyasalar Atlası
Puslu Piyasalar Atlası
Küresel jeopolitik ve ekonomik gündemde doğal olarak Çin’in geri planda olmasının mümkün olamadığı bir zaman diliminde bulunuyoruz.
Harcamada “İkinci Sisteme” Nasıl Döneceğiz?
Harcamada “İkinci Sisteme” Nasıl Döneceğiz?
Bloomberg HT Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen yazdı;
Türkiye Altında Potansiyelinin Gerisinde
Türkiye Altında Potansiyelinin Gerisinde
Türkiye’nin yıllık altın üretimi 40 ton. Bu resmi olarak belirlenen bin 500 tonluk rezervin yüzde 2,5’i. Uzmanlara göre toprak altında keşfedilmeyi bekleyen daha 4 bin 500 ton altın var.
Tüketimde “Dur” Noktası Neresi?
Tüketimde “Dur” Noktası Neresi?
Geçmişinde çok yüksek enflasyonla çok uzun süre yaşama pratiğine sahip bir ülkede, iki yılı üst üste yüzde 65 enflasyonla kapatırken tüketicinin alma güdüsünü nasıl azaltabiliriz? Ekonomi yönetiminin kredi maliyetleri ve bulunurluğu yoluyla kaldıracı azaltması yeterli mi? Tüketim eğilimini kırmanın ekonomik boyutunun yanında psikolojik ve sosyolojik koşulları var mı?
Yurtdışına Çıkan Üretici Ucuz İşgücü Değil Hızlı Büyüme İstiyor
Yurtdışına Çıkan Üretici Ucuz İşgücü Değil Hızlı Büyüme İstiyor
Doğrudan yatırımda ucuz işgücü önceliğinden vazgeçen üretici artık gelişmiş pazarlarda daha hızlı büyümeye odaklanıyor
“Bilinmeze Doğru Yelken Açarken, Birlikte Aşacağız Her Engeli, Her Zaman…”
“Bilinmeze Doğru Yelken Açarken, Birlikte Aşacağız Her Engeli, Her Zaman…”
Global riskler artarken çözüm için ne yazık ki global sistem ABD’nin inisiyatifine muhtaç
Vergi İndirimi Yasa dışı Bahise Çare mi?
Vergi İndirimi Yasa dışı Bahise Çare mi?
Türkiye yasadışı bahiste yaşanan büyük yükselişle baş etmekte zorlanıyor. Yasal iddaa oyunu ile yasadışı oyunlar arasındaki oran farkı, yasadışı bahise kayışın nedenlerinden biri olarak görülüyor. iddaa’daki oran düşüklüğüne neden olarak görülen verginin azaltılması için hamle yapıldı, ancak bu yeterli olacak mı?
Rekabetin Ortasındaki ‘Uçan Hollandalı’
Rekabetin Ortasındaki ‘Uçan Hollandalı’
Bugün yarı iletken dünyası katmanlarına ayrıldığında çekirdekte yer alacak teknolojisi ve inovasyonuyla dünya ekonomisini şekillendiren Hollandalı ASML, ABD ile Çin arasındaki artan rekabette, tekelleşen bir güç…
Ticarette “Kızıl” Tehlike
Ticarette “Kızıl” Tehlike
Savaşlar, salgınlar, ticari anlaşmazlıklar, ambargolar derken dünyada sular durulmuyor... Bu durum ülkeler arası ticarette domino etkisi yaratıyor. Ülkeler birbirinin ticaretinden etkileniyor ve salgın misali uzun süre kurtulamıyor. Ticaret rotalarında yaşanan sorunlar özellikle son 50-60 yıldır ticaretin vebası haline gelmiş durumda. Hemen her beş yılda bir dünya ülkeleri lojistik maliyetlerini azaltmak için yeni alternatif yollar bulmaya çalışıyor. Ama neredeyse tüm dünya ülkeleri için en avantajlı ve pratik güzergâh halen Süveyş kanalı. Tarihi 16’ncı yüzyıla dayanan ve ilk temeli Firavun ikinci Ramses tarafından atılan Süveyş Kanalı 1950’lerden bu yana ara ara dünya lojistiğinin gündemine giriyor.